Pady polerskie

Jednym z kluczowych elementów w polerowaniu karoserii samochodu są pady polerskie. Ich zadaniem w połączeniu z odpowiednio dobraną pastą jest mechaniczne starcie tej warstwy powłoki lakieru, w której są rysy oraz inne defekty. W naszym sklepie dostępne są różne rodzaje padów polerskich od różnych zastosowań.

Pad polerski to zdecydowanie najbardziej bezpieczne rozwiązanie na początek przygody z polerowaniem lakieru. Dużą zaletą jest także szeroka dostępność różnych gradacji twardości, rozmiarów, kształtów i rodzajów pianek. Pady polerskie są optymalnym rozwiązaniem, jeśli chcesz wykończyć powłoką lakieru na karoserii swojego samochodu na wysoki połysk. Sprawdź, jakie pady polerskie dostępne są w naszej szerokiej ofercie i wybierz rozwiązanie, które spełni twoje oczekiwania.

Pad polerski – co należy wiedzieć o jego zastosowaniu?

Lakier na karoserii samochodu traci blask w wyniku uszkodzenia zewnętrznej warstwy lakieru bezbarwnego. To tam pojawiają się wszelkiego rodzaju rysy. Te mniejsze są często widoczne dopiero w intensywnych promieniach słońca. Pad polerski służy do mechanicznego starcia tej zewnętrznej warstwy lakieru bezbarwnego. Pad stosuje się w połączeniu z odpowiednio dobranymi pastami polerskimi. Należy w tym miejscu zaznaczyć, że zawsze jest to operacja bardzo delikatna – lakier bezbarwny ma grubość w przedziale około 30 – 40 mikronów, a jeden mikron odpowiada jednej tysięcznej milimetra.

Pad polerski to narzędzie, które stosuje się także po pomalowaniu jakiego fragmentu karoserii samochodu. Może to być np. po nałożeniu zaprawki na jakiejś grubszej rysie, czy też po pomalowaniu większej części określonego elementu, a także po polakierowaniu całego elementu nadwozia.

Kolejnym zastosowaniem padu polerskiego jest także sytuacja, w której warstwy błyszczącego lakieru bezbarwnego są matowe, gdy zostały nałożone na lakier bazowy. Natomiast, gdy już wyschną – przynajmniej 24 godziny po pomalowaniu, a następnie przepoleruje się je przy użyciu padu polerskiego z delikatną pastą polerska, osiągnie się efekt lustra.

Pady polerskie stosuje się do maszyn polerskich – to te urządzania wprawiają w ruch pady polerskie. Pamiętaj, że w trakcie pracy jak największa część pada polerskiego, musi przylegać do powierzchni. W ten sposób pad polerski zużywa się równomiernie, a polerowanie karoserii przebiega w odpowiedni sposób. W przypadku nierównomiernego docisk pada do powierzchni, może dojść do uszkodzenia lakieru.

Pady polerskie – rodzaje gradacji twardości i ich zastosowanie

Ogólnie przyjętą zasadą dotyczącą siły tarcz polerskich jest: im większą twardością charakteryzuje się pad polerski, tym większą moc ścierną osiąga. Jeśli chodzi o twardość padów polerskich wyróżnia się się następujące ich rodzaje:

  • twarde pady polerskie – stosuje się je wraz z mocnymi, agresywnymi produktami polerskimi, takie połączenie w najbardziej efektywny sposób wykorzystuje siłę cięcia, kombinacja ostrej pianki oraz ścierniwa, charakteryzującego się dużą mocą sprawi, że w najszybszy możliwy sposób pozbędziesz się nawet najgłębszych zarysowań,
  • pady polerskie o średniej twardości – stosuje się je z uniwersalnymi pastami polerskimi, taka kombinacja umożliwia usunięcie rys oraz defektów o średniej wielkości, a także na optymalne wykończenie lakieru, tego typu pad polerski jest często stosowny z produktami wielozadaniowymi, takie połączenie daje najlepszy możliwy stosunek mocy ściernej do pozostawionego wykończenia powłoki,
  • miękkie pady polerskie – mają zastosowanie do ostatecznego wydobycia połysku lakieru przy użyciu past wykończeniowych, miękki pad polerski możesz także z powodzeniem stosować do nakładania płynnych wosków.

Korzystanie z padów polerskich o różnej gradacji twardości daje także szerokie możliwości w zakresie regulacji siły cięcia pasty polerskiej. W przypadku, gdy do pracy z uniwersalną pastą użyjesz zamiast średniego – twardy pad polerski, zdecydowanie zwiększysz moc jej ścierania. Natomiast odwrotna sytuacja zaistnieje, jeżeli agresywną pastę polerską połączysz z padem uniwersalnym. Takie połączenie osłabi moc ścierniwa zastosowanego w środku polerskim, czyli pasta będzie działać z mniejszą siłą.

Pad polerski – rodzaje mocowań

Pady polerskie w ofercie naszego sklepu charakteryzują się szeroką dostępnością rodzajów mocowań, a dwa wiodące rozwiązania stosowane w tym zakresie to:

  • gwint nakręcany na śrubę polerki – rozwiązanie to zapewnia bardzo dobre trzymanie pada, a także nie wymaga stosowania dodatkowego uchwytu do tarcz polerskich,
  • rzep przylepiany do głowicy maszyny – takie mocowanie z kolei zapewnia większą wygodę – różne rodzaje padów polerskich możesz szybko wymieniać odlepiając pad od mocowania, to rozwiązanie wymaga jednak zakupu specjalnych głowic amortyzujących o różnych średnicach, chodzi tu o odpowiednie wyśrodkowanie, jeśli pad nie będzie wyśrodkowany w odpowiedni sposób, podczas polerowania lakieru nie będziesz mógł utrzymać polerki, gdyż tarczą będzie rzucać we wszystkie strony.

Najwyższej jakości pady polerskie

Oferowane w naszym sklepie pady polerskie to produkty najwyższej jakości, które w zależności od rodzaju, możesz bezpiecznie stosować do mechanicznego polerowania każdego lakieru w każdym samochodzie. Pady polerskie w naszej bogatej ofercie wykonane są z najlepszych materiałów. Dzięki temu charakteryzują się bardzo dużą trwałością. Ponadto korzystając z naszych padów polerskich zagwarantujesz sobie najwyższą efektywność pracy.

Wysokiej jakości pady polerskie na rzep nie odklejają się od swojego mocowania – to odróżnia je od padów niskiej jakości. Takie mocowanie jest przede wszystkim zasługą bardzo dobrego kleju. Ponadto dobrej jakości pady polerskie są trwałe. Możesz je wielokrotnie prać, stosując do tego celu delikatne detergenty. Najlepsze materiały, a także zastosowany proces klejenia sprawiają, że wysokiej jakości pady polerskie nie rozklejają się w trakcie prania, ani po praniu. Wyprane, a następnie dokładnie wysuszone pady polerskie będą się nadawać do dalszej pracy.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium