Korekta lakieru / Polerowanie

ADBL Roller DA09125-01 ADBL Roller DA09125-01
Producent: ADBL
Cena: 450,00 zł
szt
zobacz więcej
ADBL Roller DA09125-01 + Bag ADBL Roller DA09125-01 + Bag
Producent: ADBL
Cena: 500,00 zł
szt
zobacz więcej
Autosol Metal Polish 750ml Autosol Metal Polish 750ml
Producent: Autosol
Cena: 109,90 zł
szt
zobacz więcej
  • nowość

Polerowanie lakieru i korekta

Jako miłośnik motoryzacji z pewnością wiesz, że błędy w trakcie jazdy zdarzają się każdemu. Zarysowane drzwi, obity zderzak albo rysa na masce brzmią znajomo? Przekonaj się, że naprawienie tego typu wpadki nie musi być drogie i skomplikowane.

Wszystkie zabiegi regeneracyjne, jakie przeprowadzasz na samochodzie, powinny być wykonywane z zastosowanie profesjonalnych narzędzi, chemii oraz akcesoriów. Tylko w ten sposób polerowanie lakieru samochodowego da trwały i spektakularny efekt, a zmiany praktycznie nie będą widoczne gołym okiem.

W naszym sklepie znajdziesz szeroki wybór produktów renomowanych marek m.in. ADBL, CarPro, HoneyCOMBination, Evoxa czy Autosol.

Pod katalogiem dostępnych towarów znajdziesz szereg przydatnych porad, które pomogą Ci zabrać się za polerowanie lakieru, jak prawdziwy fachowiec.

Jak otrzymać „efekt lustra”, czyli profesjonalne polerowanie lakieru samochodowego

W dobrze wypolerowanym lakierze powinieneś móc się przejrzeć. Wbrew pozorom do uzyskania takiego efektu nie potrzebujesz bardzo drogiego, specjalistycznego sprzętu. Podstawowe polerowanie lakieru bez użycia maszyny polerskiej składa się z kilku, prostych etapów.

Przygotowanie do polerowania lakieru auta

Polerowanie lakieru powinieneś rozpocząć od dokładnego umycia samochodu. Chodzi nie tylko o usunięcie pozostałości błota i piasku, ale też dokładne odtłuszczenie całej powierzchni tak, aby pasta polerska i inne detergenty mogły swobodnie „pracować”.

Umycie auta możesz przeprowadzić za pomocą myjki ciśnieniowej lub ręcznie. Pierwszy sposób jest szybszy i prostszy, łatwiej jednak o ominięcie zabrudzeń (zwłaszcza tych opornych). Pamiętaj też, aby nie ustawiać dyszy myjki zbyt blisko karoserii, ponieważ możesz wyrządzić w te sposób więcej szkód niż pożytku i osłabić strukturę lakieru.

Z kolei mycie ręczne jest czasochłonne, ale możesz przeprowadzić je dokładniej, a przede wszystkim, skupić się na wszystkich szczegółach, jak przetłoczenia czy znaki firmowe.

Odtłuszczenie lakieru możesz przeprowadzić za pomocą tzw. płynu inspekcyjnego.

Ręczne a mechaniczne polerowanie lakieru samochodowego

Polerowanie lakieru możesz przeprowadzić ręcznie lub z użyciem elektronarzędzi. W obu przypadkach musisz przygotować komplet gąbek (tzw. padów) o różnej twardości i gramaturze.

Najtwardsze gąbki przydają się na początku zabiegu, kiedy nakładasz pastę polerską. Kolejne etapy prac – rozprowadzenie pasty i nadanie głębi koloru – powinieneś przeprowadzać z wykorzystaniem coraz delikatniejszych nakładek.

Kiedy sprawdzi się ręczne polerowanie lakieru samochodowego, a kiedy lepiej sięgnąć po elektryczną polerkę?

Ręczne polerowanie lakieru jest przede wszystkim proste. Poradzi sobie z nim także początkujący. Niestety zabieg manualny jest czasochłonny, a efekt, mniej widoczny niż w przypadku pracy z wykorzystaniem maszyny. Musisz pamiętać, że nigdy nie osiągniesz takiej prędkości i siły nacisku wcierając ręcznie pastę polerską. Z tego względu zabieg ręczny sprawdzi się wyłącznie w przypadku niewielkich, powierzchownych zarysowań.

Zdarza się jednak, że zabieg ręczny jest jedyną, możliwą metodą pracy. Dzieje się tak, kiedy chcesz wygładzić lakier w trudno dostępnym miejscu.

Stosowanie polerki elektrycznej ma sens wtedy, gdy usunięcia wymaga głębsza rysa. Wysoka prędkość obrotów głowicy sprawia, że ziarno polerskie znajdujące się w paście polerskiej działa dużo efektywniej. Działania za pomocą polerki wymaga jednak sporo wprawy. Zwróć uwagę, że chcesz usunąć jedynie niewielką część lakieru bezbarwnego. Nadmiar dobrych chęci może doprowadzić do tego, że zetrzesz go w całości lub, co gorsza, naruszysz lakier bazowy.

Polerowanie lakieru samochodowego a rodzaj pasty polerskiej

Jeżeli chcesz odpowiednio zabrać się za polerowanie lakieru samochodoweo, powinieneś dobrać właściwą pastę polerską.

Na rynku znajdziesz dwa rodzaje past polerskich – o stałej lub zmiennej grubości ziarna. Czym różnią się te rozwiązania?

Pasta polerska o stałej gradacji

Pasty o stałej grubości ziarna dzielą się na grube, średnie i drobne. Im ziarno polerskie jest grubsze, tym pasta działa bardziej agresywnie, szybciej usunie większe zarysowania. Niestety tego typu produkty nie nadają się do drobnych korekt. Nadmierne korzystanie z grubego ścierniwa skończy się tym, że na samochodzie pozostanie matowa powłoka z wyraźnie widocznymi, okrągłymi mikrorysami.

Aby się ich pozbyć, powinieneś zastosować pastę ze ścierniwem o umiarkowanej grubości. Przydaje się ona do usuwania niezbyt dużych defektów oraz polerowania lakieru potraktowanego uprzednio agresywną pastą.

Wreszcie pasta z drobnym ścierniwem pozwala uzyskać ostateczny efekt poprzez wygładzenie powierzchni i usunięcie najmniejszych zarysowań. Możesz z niej korzystać także w celu usunięcia tzw. hologramów, czyli siatki rys powstałej wskutek niewłaściwego mycia i suszenia auta.

Pasta polerska o zmiennej gradacji

W sklepach specjalizujących się w autodetailingu kupisz też nowoczesne pasty polerskie o zmiennej gradacji ziarna. Tego rodzaju preparaty zawierają w składzie ziarno, które rozdrabnia się w trakcie pracy. Dzięki temu ścierniwo staje się coraz mniejsze, a Ty – korzystając z tej samej pasty – możesz uzyskać spektakularny efekt. To uniwersalne produkty, choć nieco droższe od typowych past polerskich.

Jak zabezpieczyć lakier po polerowaniu?

Nawet najlepiej przeprowadzone polerowanie lakieru samochodowego nie pomoże, jeżeli później nie zabezpieczysz właściwie lakieru. W zależności od efektu, jaki chcesz uzyskać, możesz zastosować jeden lub kilka z następujących składników.

Cleaner to specjalny rodzaj chemii samochodowej, służący do usuwania resztek zabrudzeń z karoserii. Często wykorzystuje się go właśnie do czyszczenia lakieru z pasty polerskiej. Cleanery zazwyczaj nakłada się ręcznie, aplikując niewielką ilość preparatu na ręcznik z mikrofibry i wcierając w lakier kolistymi ruchami. W zależności od preparatu może on mieć właściwości ścierne lub nie.

Politura (występująca też pod nazwą glaze) to mleczko, którego zadaniem jest „pogłębienie” koloru. Powinna być nakładana pod wosk. Sama aplikacja przebiega tak samo, jak w przypadku cleanera z tą różnicą, że po wyschnięciu środka chemicznego powinieneś wygładzić lakier delikatną ściereczką.

Wosk syntetyczny (sealant). Prawidłowo nałożony ma osłaniać lakier przed działaniem szkodliwych czynników atmosferycznych jak deszcz, promieniowanie słoneczne, ale też ptasie odchody i inne, organiczne resztki. Sealant sprawia, że auto mniej się brudzi i łatwiej utrzymać je w czystości.

Alternatywą dla wosku syntetycznego jest naturalny wosk karnauba. Wykazuje on podobne właściwości, ale jest trwalszy. Jego odmiana są woski hybrydowe, zawierające w składzie także specjalnie opracowane polimery.

Tak zabezpieczone auto będzie wyglądało idealnie, a Ty nie będziesz musiał martwić się o lakier przez długi czas. Jeżeli dopiero zaczynasz swoją przygodę z polerowaniem lakieru, zanim zabierzesz się za naprawdę poważne uszkodzenia powłoki, spróbuj najpierw usunąć niewielkie rysy.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium