Pasty Polerskie

3D 520 ACA 946ml - pasta finishing 3D 520 ACA 946ml - pasta finishing
Producent: 3D
Cena:

260,00 zł

( 1 L = 274,84 zł )
szt
zobacz więcej

Pasta polerska

Posiadanie samochodu w dobrym stanie mechanicznym i wizualnym wymaga od właściciela poświęceń – zarówno w odniesieniu do finansów jak i czasu. Nie tajemnicą jest, że poruszanie się pojazdem, którego lakier jest w nienagannym stanie, a jego blask można zauważyć z daleka, to prawdziwa przyjemność. Taki efekt jest możliwy jedynie wtedy, kiedy raz na jakiś czas dokona się polerowania karoserii z zastosowaniem specjalistycznych środków i przyrządów.

Pasta polerska – czym jest i jak działa?

Pasta polerska to środek cechujący się uniwersalnym zastosowaniem. Wykorzystywany jest zarówno do szybkiego odświeżenia lakieru przed latem, jak i do pozbycia się z niego rys o różnej głębokości. Pasty polerskie coraz częściej spotyka się pod nazwą regeneratorów lakieru. Wszystko za sprawą efektu, który jest uzyskiwany poprzez ich zastosowanie: niewielkie uszkodzenia karoserii znikają, a lakier wygląda prawie jak nowy.

Rodzaje pasty polerskiej

Wyróżniamy takie pasty polerskie, jak: agresywne, pośrednie, wykończeniowe oraz All in one. Pasty polerskie agresywne cechują się dużą siłą ścierną, przez co pozwalają na usunięcie głębokich rys, natomiast pasty pośrednie umożliwiają pozbycie się średnich i płytkich rys – co wypływa, że lakier uzyska zadowalający połysk. Pasty polerskie wykończeniowe są to pasty, które nadadzą blasku i głębi lakierowi. Używa się ich do ostatniego etapu polerki. Dzięki nim możliwe jest pozbycie się defektów, które powstały w trakcie polerowania powyższymi pastami. Na rynku dostępne są również pasty typu All in one, które zawierają formułę 3 w 1. Taka pasta jednocześnie poleruje, usuwa rysy i nadaje lakierowi połysku.

Kiedy stosujemy pasty polerskie?

Pasty polerskie można stosować raz na jakiś czas w celu odświeżenia wyglądu karoserii (przeciwdziałanie rysom i mikrorysom) lub w konkretnym celu. Jednym z powodów ich zastosowania jest sprzedaż auta. Zastosowanie pasty polerskiej pozwala zaprezentować je z jak najlepszej strony. Innym powodem nałożenia pasty polerskiej na karoserię jest nabycie używanego auta – pozwala to nadać mu niepowtarzalnego wyglądu. Pasty polerskie stosuje się również w przypadku sporej ilości mikrorys widocznych przy odpowiednim świetle w nowym samochodzie (to dzięki nim można zatuszować niedoskonałości).

Na co zwrócić uwagę wybierając pasty polerskie?

Decydując się na zakup pasty polerskiej, należy uwzględnić przede wszystkim kilka ważnych aspektów. Po pierwsze należy zwrócić uwagę na czas, jakim się dysponuje. Kolejnymi czynnikiem, które mają znaczenie podczas wyboru pasty polerskiej, są: poziom własnego doświadczenia w tym zakresie oraz efekt wykończenia, jaki chce się uzyskać. Poza powyższymi wybór właściwej pasty polerskiej powinien być uzależniony od stanu powłoki oraz wielkości defektów karoserii.

Jak polerować samochód?

Polerowanie samochodu opiera się o usunięcie zniszczonej (niejednokrotnie wyblakłej) warstwy, na której obecne są rysy i mikrouszkodzenia. Gorszy stan lakieru jest zauważalny zwłaszcza pod światłem – na przykład w bezchmurne dni. Polerowanie karoserii przy pomocy pasty poleskiej jest możliwe na dwa sposoby, a mianowicie: ręczne i mechaniczne. Bez względu na wybór metody, przed rozpoczęciem wykonania wszelkich zabiegów związanych z tym procesem, należy dokładnie umyć karoserie, ponieważ niewielkie drobinki i zanieczyszczenia mogą zepsuć cały efekt. Kwestią, o jakiej należy bezwzględnie pamiętać, jest to, że matowe lakiery nie podlegają polerowaniu.

Po dokładnym oczyszczeniu auta należy zadbać o jego dokładne wysuszenie. W tym celu konieczne jest pozbycie się wszystkich zacieków oraz źródeł ich powstania. Ciekawostką, którą warto wziąć sobie do serca podczas suszenia auta, jest fakt, iż po umyciu woda kumuluje się w szczelinach (na łączeniach lusterek, wycieraczkach, przy klamkach i listwach ozdobnych). W związku z powyższym te części auta również trzeba dokładnie osuszyć. Dobrą praktyką jest oklejenie taśmą plastikowych listew, uszczelek i kloszy lamo – taki zabieg zapobiega przed ich uszkodzeniem. Po takim przygotowaniu samochód jest gotowy do polerowania. W zależności od wybranej metody będzie ono nieco się różnić:

  • Ręczne polerowanie samochodu – jest to proces nieskomplikowany, któremu należy poświęcić sporo czasu. Polerując ręcznie karoserię, zaleca się nanieść pastę na powierzchnię gąbki, która jest styczna z jej elementami. Najlepiej, aby przeniesienie substancji na lakier odbywało się kolistymi ruchami z równomierną siłą nacisku - jedynie w taki sposób możliwe jest pozbycie się podłużnych zarysowań. Strategią, która ułatwi wykonanie pracy, jest podzielenie przestrzeni na kwadraty o długości 60 centymetrów – należy rozpocząć polerowanie jednego takiego kwadratu, a dopiero po skończeniu pracy nad tym elementem, powinno nastąpić przejście do kolejnego. Uzyskanie równego, doskonałego połysku jest możliwe jedynie wtedy, gdy stosowany sprzęt (gąbki, pady) są w nienagannym stanie. Po wstępnej polerce i pozbyciu się zarysowań zaleca się uzupełnić proces pastą typu „finish”. Pozwala to na uzyskanie oczekiwanej głębi lakieru. Polerowanie ręczne oznacza kilka godzin ciężkiej pracy, więc przed rozpoczęciem działania należy przemyśleć, czy są na to odpowiednie chęci i czas. Zestawy polerskie do ręcznego polerowania rozpoczynają się od około 100 złotych. Zawierają one zarówno pasty polerskie, jak i gąbki i pady.
  • Mechaniczne polerowanie samochodu – ta metoda bazuje na obróbce wykończeniowej powłoki, której celem jest uzyskanie całkowitego połysku oraz idealnej głębokości lakieru. Proces mechanicznego polerowania samochodu następuje poprzez mechaniczną likwidację rys i defektów z wykorzystaniem polerki elektrycznej, odpowiednich padów i past polerskich. Polerowanie tego typu należy rozpocząć odpowiednim doborze średnicy pada do polerowanego elementu – jest to kwestia, która znacznie wpłynie na ergonomię pracy. Pasta polerska jest tutaj nakładana w niewielkiej ilości. Podobnie, jak w metodzie ręcznej, tak i w tej metodzie zaleca się podzielić każdy element – zwłaszcza duże, jak dach czy maska – na dwa lub trzy mniejsze obszary. Rozpoczynając polerowanie, warto pamiętać, iż ruch polerką powinien odbywać się w lewo i prawo oraz pasmami stopniowo w górę. Polerując nowsze pasmo, zaleca się, aby delikatnie pokrywało ono wcześniejsze. Tutaj również po zakończeniu polerowania zaleca się zastosować pastę typu „finish”. Polerowanie z zastosowaniem polerki jest o wiele szybsze i prostsze niż w przypadku polerowania ręcznego.

Samodzielne polerowanie samochodu – ważne wskazówki

Po zaopatrzeniu się w sprzęt i produkty poleskie można przejść do samodzielnego polerowania samochodu. Aby wszystko przebiegło sprawnie i bez większych komplikacji, warto pamiętać o takich kwestiach, jak:

  • Unikanie polerowania auta w słońcu, gdyż może to utrudnić cały ten proces;
  • Temperatura 15 stopni Celsjusza najlepiej wpływa na wnikanie pasty polerskiej w strukturę lakieru;
  • Płyn do mycia naczyń, gąbki do użytku domowego, detergenty, czy też podkoszulki i stare szmatki przyniosą więcej szkód niż pożytku;
  • Nakładanie pasty powinno przebiegać według zaleceń producenta;
  • Unikanie zbyt mocnego dociskania gąbki czy polerki do karoserii;
  • Podzielenie powierzchni na mniejsze części zapobiegnie pracy na przyschniętej paście;
  • W przypadku, gdy występują wątpliwości, jaka pasta polerska jest najlepsza, należy zacząć od tej o najniższej agresywności, aby sprawdzić jak radzi sobie ona z lakiem.
  • Główna zasada polerowania: jeden pad – jedna pasta polerska;
  • W przypadku polerowania mechanicznego co jakiś czas należy wyczyścić gąbkę polerską specjalną szczotką;
  • Pasta polerska powinna być naniesiona na wyznaczone powierzchnie w takiej samej ilości;
  • Trzeba uważać, aby powierzchnia nie nagrzała się za mocno – w przypadku takiej sytuacji konieczne jest niezwłoczne przeniesienie się na inną część;
  • W przypadku polerowania ręcznego, w momencie gdy struktura gąbki ulegnie zniekształceniu, należy ją wymienić na nową;
  • Do usunięcia nadmiaru pasty doskonale przyda się alkohol IPA lub odkurzacz;
  • Sprawdzenie efektu polerowania jest możliwe przy pomocy lampy halogenowej lub specjalnych latarek;
  • Na sam koniec zaleca się umyć samochód – najlepiej stosując do tego myjkę ciśnieniową, które wypłucze pastę ze wszystkich zakamarków.
  • Ostatnim elementem samodzielnego polerowania samochodu jest nałożenie wosku albo powłoki ceramicznej.
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium